22.12.13

How can I love when I'm afraid?

Jag kan inte skriva om dig, jag vet inte hur jag ska börja. Det känns som en implosion i hela min bröstkorg, att jag inte kan andas utan dig, att allt jag tänker på är refererat till dig. Jag ser dina skarpa linjer när jag blundar, känner din doft, hör din röst. Jag tänker nästan att du inte är på riktigt, du är för vettig, för vacker. För mycket allt, jag kan knappt förhålla mig till dig.

Ungefär hela dagen ler jag i små episoder för mig själv när en händelse från tidigare i veckan spelas upp i mitt huvud. Ett ord, en handling. Dina händer som håller mina. Våra promenader.
Jag tänker dig nästan som ett hemligt recept som jag inte kan dela med resten av världen.

Rädslan sitter i att om jag skriver om dig, om du blir till text så blir du en verklighet, eller en illusion av en verklighet. Jag vägrar vakna upp ur den om så är fallet. Jag klarar inte av tanken att inte få vara dig nära mer, jag kan inte gå utan att prata med dig, tänka på dig, vakna bredvid dig.
Jag vet inte hur jag kunde fungera innan dig. (Sanningen är väl helt enkelt att det inte riktigt gick)

Det kanske är gud, kanske ödet, kanske naturkrafter, kanske älvor änglar skogstroll spöken mormor, som står bakom detta. Kanske någon form av styrka eller makt som jag inte kan kontrollera som bestämde att det skulle vara så här nu. Det är som att jag krupit på knäna i hur lång tid som helst och sedan stod du där och hjälpte mig upp. Kysste bort det som kvävde mig. Såg på mig som jag aldrig blivit sedd innan, sa saker som ingen sagt förr. Rörde vid mig som ingen någonsin rört vid mig förr.

Jag är livrädd, det är sanningen. Jag är inte det minsta modig utan bara helt jävla livrädd.
Och i det livrädda, i den fullkomliga iskalla rädslan som letar sig genom hela min kropp nu, faller jag handlöst för dig, jag släpper långsamt in dig i mitt liv, vi väver ihop en historia, du och jag. Nu är vår tid. Jag vet inte hur det kommer gå, hur jag kommer gå i det hela. Men jag kommer kasta mig rakt in i det, allt eller inget, göra det med hela mitt jag, hela mitt hjärta, med all kärlek jag har att ge. Du ska få mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar